Leva som man lär

Jag blev ganska varse en sak som jag vill ta upp. Det har egentligen inget med mitt jobb som lärare att göra men tangerar ändå jobbet på något sätt. Av någon konstig anledning släpper man liksom aldrig jobbet. Nu till min tanke: Hur kommer det sig att när det kommer till att ändra min kost till det bättre för att gå ner i vikt så hittar jag ofta problem istället för möjligheter. När det kommer till mitt jobb är det tvärtom (tycker jag i alla fall), där är jag fokuserad på möjligheterna. Det krävs ganska radikala förändringar i mitt tankearbete för att trenden skall vända. Jag vill ju faktiskt leva som jag lär! Har ni tips få ni gärna hjälpa till.

Min fru Louise har födelsedagsfest imorgon och jag har minsann planerat en liten och enklare IKT-överraskning. Kan tyvärr inte avslöja mer men det har krävts några sena kvällar för att få ihop det. Det känns som om det kommer bli riktigt bra. Hoppas bara gästerna tycker dte också!

Efter nyår skall jag och en slöjdlärarkollega träffas för att utveckla vårt arbete med IKT och slöjden. Det kommer bli riktigt kul att jobba vidare och hitta nya vägar (för oss) till lärande.

Ha det bra där ute och lev väl!

Kommentera

