Nu är det inte bara ett försök…

…utan nu känns det som jag börjar komma igång på riktigt. Alltså med att skapa förutsättningar för att börja flippa mitt klassrum. Det blev ett par nya filmer som jag gjorde klart igår. Dessa lägger jag ut på en blogg som jag kommer använda i min undervisning. Den stora utmaningen är nu att få eleverna att ta till sig detta. Men eftersom eleverna på Särlaskolan är riktigt goa tjejer och killar så lär det inte vara några problem. Och vem vill inte ha mer hjälp och oberoende av platsen de befinner sig på. Jag är övertygad om att det kommer gå bra. Jag antar att jag kommer göra nya filmer som inte bara är instruktionsfilmer utan mer direkta förberedelser inför frågeställningar som jag vill att eleverna skall fundera över. Mina förhoppningar är att jag även tillsammans med eleverna kommer utveckla IKT-arbetet i slöjdsalen i syfte att öka kunskapen för eleverna. Jag kommer berätta mer om mitt arbete längre fram. Detta är ju bara början, men en resa börjar alltid någonstans och nu känns det som sagt att jag har lämnat startpunkten och är ute på min förändringsresa. Häng med!

One thought on “Nu är det inte bara ett försök…

Kommentera

