Tiden

Varför är det alltid så att man har alldeles för mycket arbete i förhållande till tiden? Skall man sänka sina ambitioner och bara göra det minsta möjliga eller skall man hålla ånga uppe och skapa framtidens klassrum? Jag vill ju förändra och jag vill göra det bättre men ibland finns det inte tid. Idag har jag kommit till jobbet alldeles för tidigt för att hinna med allt jag vill, idag står bland annat beställningar av material på schemat förutom undervisningen (och kanske hinner jag med förberedelse till någon film också). Kanske är det för att ”kunna sova när stormen kommer” eller kanske är det bara en vilja att förbättra. Oavsett så hoppas och tror jag att mina ansträngningar nu kommer att visa sig i elevernas kunskaper längre fram. Kanske kan man sätta något spår, för det kanske är det man innerst inne vill, att sätta spår, att lämna avtryck som finns kvar. Bild

Foto: Anders Stenberg

Kommentera

