Underbar dag

Vilken förmiddag det har varit. Besökt förskoleklassen på skolan för auskultation. Eleverna ville visa vad de kunde och satte igång med att sjunga alfabetssången för mig. Det som slog mig är hur eleverna vill visa vad de kan. Underbar stämning i klassrummet. Den viljan får man aldrig tappa, och kanske gör vi det aldrig heller. Jag tänker på hur mycket vi visar oss själva utåt med facebook, bloggar, twitter, instagram m.m. Anledningen till detta otroliga användande av sociala medier måste ju hänga ihop med att vi vill visa oss. Och nog är det väl så att vi måste ha ett sammanhang eller en omgivning för att vara någon. Vi förhåller oss alltid till andra oavsett vad vi själva tycker. Jag säger kanske att jag går min egen väg och utvecklar min undervisning som jag tycker är bra för elevernas kunskapsinhämtning. Men om jag inte visade detta utåt så händer det ju inget.

Snart är klockan 12:30 och min arbetsförlagda tid börjar. Tisdagarna ger mig möjlighet att hinna med en del. Idag har jag gjort två nya instruktionsfilmer till min särlaslöjden http://sarlaslojd.wordpress.com/ och igår kväll lade jag upp ytterligare ett nytt klipp. Det börjar bli lite innehåll och jag märker att snacket går bland eleverna om denna sida. Det senaste jag satte upp i salen var en liten (eller inte så liten) QR-kod som jag tänkte kunde locka in extra besökare på sidan.

bild

 

Hoppas att även du kan ha användning för sidan. Välkommen dit!

Kommentera

