Miljötänkande i slöjdsalen ger bara vinster

Häromdagen gjorde jag något som har legat i mina tankar länge. Ett litet utvecklingsområde om man benämner det på ett positivt sätt. Jag gjorde ordning på återvinningen i slöjdsalen. Hittills har jag haft en stor säck för allt men nu blir det några olika kärl där eleverna kan lägga skräpet i. Skillnaden blir att nu måste slängandet ske med eftertanke. Har länge funderat och har haft många ursäkter för att inte ordna detta, exempelvis hur skall det flyttas från slöjden till soprummet där de stora återvinningskärlen finns? Kanske kan vår vaktmästare ta lite av det men jag tänkte att jag kanske kan engagera eleverna i detta. Det kommer ju inte handla om några större mängder.

20130209-143727.jpg
Jag tycker det är viktigt att eleverna blir engagerade och samtidigt finns det ju vinningar att göra ihop med det miljörelaterade i Lgr11. Och vinnare blir ju även miljön så i det här fallet finns det bara vinster att göra.

Kommentera

