Sportlov och tid för rekreation/tillfrisknande!

Nu är det sportlov och tid för återhämtning och rekreation. Naturligtvis är man som vanligt lite krasslig. Hur kommer det sig att lärare över lag alltid blir sjuka lagom till lov och ledighet? Kan det vara så att arbetstempot ofta är väldigt högt under terminerna och man har ingen tid att slappna av. När sen lugnet börjar infinna sig inför och under lov så blir kroppen mer motaglig för diverse åkommor som man inte har haft tid med förut. Jag har naturligtvis inga vetenskapliga belägg för att det är så men jag är övertygad att om man frågar sveriges lärare om detta så skulle en stor del känna igen sig. Nåja, det är väl bara att bita ihop och komma igen:-)

Jag tänker i alla fall inte göra så mycket jobbrelaterat under lovet. Tänkte visserligen kanske hinna in till skolan för att röja lite i salen och kanske filma in ett par ”flippar”. Skönt att kunna filma i lugn och ro och inte behöva stressa ihop något. Jag såg det på en film som jag filmade här om dagen (som ännu inte är färdigredigerad) att jag nästan springer fram mellan de olika momenten. Jag har för mig att jag gjorde den inspelningen när jag hade ett hål på tjugo minuter mellan ett par lektioner och det är klart att då kanske det blir lite forcerat. Förhoppningsvis kan jag vara lite lugnare vid nästa tillfälle. Jag har ju en hel vecka på mig.

Ha ett underbart lov och ta hand om er!

One thought on “Sportlov och tid för rekreation/tillfrisknande!

  1. Ping: Det passar aldrig bra att vara sjuk | I huvudet på en slöjdlärare

Kommentera

