Det blev en rivstart.

Jösses, det hade jag inte räknat med. Allt sker på en gång. Det är planeringar, elevsamtal, förberedelser, journalistbesök, mentorstid, bowling, extramöten och mycket mycket mer. Det mesta visste jag att det skulle hända men efter ett sportlov så hade jag tänkt mig en lugn start på veckan. Var dock förberedd på det motsatta. Nu sitter man här med arbete upp över öronen som vanligt. Men det är ju då jag trivs. När det händer saker. Nu blev det mycket på en gång men efter att ha roddat i det en stund så verkar det lösa sig. Snart kommer nästa grupp elever och jag har förberett mig på att dels ge en blänkare om Särlaskolan slöjdar men också en liten måluppföljning. Hur skall du göra för att nå målen? Vi kommer ha samtal om detta den första stunden på lektionen. Inte bara samtal, jag tänker mig någon form av kamratbedömning där eleverna kan ge varandra tips och idéer för att komma vidare. Vi får hoppas att det ger något för dem. Mer kommer om detta!

Kommentera

