Imorgon kommer de…skolinspektionen alltså!

Tar det lugnt i soffan och andas ut. Alla skriftliga omdömen är klara sen några dagar tillbaka. Morgondagen är förberedd. Jag har ett par flippar eller instruktionsfilmer under redigering och även om axeln känns konstig, måste ha sträckt den eller något, så är jag tillfreds. De senaste dagarnas ett-halvt-steg-efter-känsla har försvunnit och jag tycks känna mig som om jag är ikapp mig själv.

Imorgon kommer skolinspektionen till skolan. De var där redan idag men besökte de lägre åldrarna då. Imorgon kommer den delen jag är knuten till att synas i fogarna. Jag tycker detta verkar spännande och ser fram emot att få sitta och prata med dem. Det bästa tycker jag vore om de kunde komma och titta in när man har undervisning, dock är väl chansen minimal när slöjdbyggnaden ligger utanför huvudbyggnaden. Men det vore kul att få reda på om jag gör rätt, om jag tänker rätt. Är det något jag gör helt fel? Är min idé om min flippade slöjdsal rätt sätt att jobba på? o.s.v.

Kanske ångrar jag att jag har önskat detta nu men jag tror inte det. Jag vill utvecklas, jag vill bli bättre. VI får se hur det blir imorgon för vad framtiden bär med sig vet bara morgondagen.

Kommentera

