Walk a mile in my shoes

Jag vill egentligen inte klaga och skriva om negativa saker här i denna bloggen. Men nu har jag en svacka som ni säkert har sett i en del av mina andra inlägg. Jag vill ju ha roligt på jobbet och det har jag. Men det är just nu så mycket att göra att det negativa tar överhanden. Det är så mycket att jag inte kommer vidare. Vet inte var jag skall börja men någonstans måste det bli. Och min början blir här. Jag vill uppmana alla som fortfarande tror att vi lärare har en enkel uppgift och att vi har så mycket ledigt att vi inte borde klaga att försöka sätta sig in i vår situation med ökad dokumentationspress, ökad undervisningstid och ökad press att alla elever skall nå så lång som möjligt. Det är visserligen det som är vårt jobb men det har gått till överdrift. Även om detta inlägg mest handlar om att skaka av mig mina bekymmer och släppa det negativa bakom mig så kvarstår min uppmaning.

Välkommen att ta plats i mina kläder!

Kommentera

