Påskledighet

Nu har påskledigheten riktigt satt sig och lugnet börjar infinna sig. Mina grabbar (3 & 6 år) och jag har tagit en paus från det underbara vädret som innebär trädgårdsarbete och annat som hör våren till för att leka av oss på ett lekland. Jag vet att vi lika gärna kunde vara ute men vad gör man när de ber mig om detta.

Förutom allt som har med familjen och våren att göra så har jag även en del som har med jobbet att göra. Loggbokssvar, bedömningar, lektionsförberedelser, planering och mycket annat som jag egentligen inte skall göra nu men någon måste göra det och gör jag det inte nu så kommer jag få göra det sen. Antar att det blir lite jobb ikväll när barnen sover och frugan jobbar.

Till alla er där ute, lev väl och kom ihåg att:
slöjd utvecklar hela kroppen, såväl tanke som hand.

20130404-110851.jpg

Kommentera

