Måndag morgon

Ny vecka, nya utmaningar. Lite trött efter helgen och inte riktigt laddad. Men efter en morgonkonferens med arbetslaget funkar det mesta. Hade ett samtal med mina elever om vilken bild dom visar av sig själva och hur de vill bli ihågkomna. Att de bara vill att andra skall komma ihåg dem för positiva egenskaper är kanske ganska självklart. Vem skulle vilja bli ihågkommen för alternativet?

IMG_1190

 

Och det som de kom fram till var ju att för att bli ihågkommen för detta så måste man visa dessa egenskaper och för att kunna visa dessa egenskaper så måste man öva. och för att kunna öva och bli bättre behöver man andra människor att öva med.

Kanske inget raketvetenskap men ibland måste man bli påmind om att om jag vill att människor skall visa sina bästa sidor mot mig så behöver jag visa mina bästa sidor också.

Bemöt andra så som du själv vill bli bemött.

 

Kommentera

