Besök när sommaren står för dörren.

Igår hade jag besök från Landskrona och närmare bestämt Asmundstorp. Det var slöjdläraren Sten Andersen som kom hem till mig. Vi pratade om allt möjligt som hade med slöjden att göra. Han har byggt upp en slöjdsida http://www.steanap.se/slojdsidan/ .Där har han lagt ut redskap och bilder som hans elever använder i sitt arbete i slöjden. Han har även lagt upp olika presentationer som handlar om kulturen i slöjden. Han har även lagt ut bildspel på elevarbeten. Gå gärna in och kolla på hans resurser. Tack Sten det var trevligt och givande att du kom och hälsade på. Det gav mig mycket nya tankar och funderingar.

Vi kom även in på hur jag gör när jag flippar mitt klassrum. Filmning, redigering, publicering m.m. var det som låg i fokus. När jag senast höll en föreläsning om mitt arbetssätt filmades det. Den finns som två filmer som ligger här och här. Presentationen från föreläsningen hittar du här. Leif Blomqvist 16 maj 2013

Det mest fantastiska som jag har upplevt genom mitt ökande arbete med IKT och webben är att jag träffar så många andra lärare. Både digitalt via twitter, bloggar, youtube, facebook m.m. men även i verkliga livet. Lärare som jag annars inte skulle träffa. Jag får nya ingångsvägar, reflektioner och möjligheter att utveckla min undervisning.

Tillsammans blir vi helt fantastiska!

award_winner_thumb

Kommentera

