Egentligen borde jag inte…

…men jag kan inte låta bli. Alltså att fundera över jobbet även nu på sommaren när jag är ledig. Jag vet dock att jag får en del kommentarer om att jag borde lugna ner mig och inte jobba så mycket. Kanske stämmer det men det är ju så roligt. Jag brinner för att utveckla min undervisning och jag kan inte sluta med det bara för att sommaren är här. Då har jag ju all tid i världen att fixa till det där som inte hunnit med innan. Det var framför allt mot slutet av terminen som det blev extra mycket praktiska saker att göra. Undrar just varför det blir så?

Även om en del kollegor och vänner inte tycker att jag skall göra detta så är det ändå så att när mina barn har lagt sig och min fru är på jobbet så känns det bättre att kunna göra något meningsfullt för att jag skall ha en bättre vardag senare än att bara kolla repriser på tv:n. Det jag tänker göra är att fixa klart sammanställningen från utvärderingen av min flippade undervisning i slöjden och samtidigt lära mig videoscribe i vilken jag tänkte synliggöra min utvärdering, jag har ett par instruktionsfilmer som skall redigeras klart och publiceras. Sen kommer jag också göra några små saker till min son och då filmar jag väl dem också och lägger ut som en idéfilm. För er som är intresserade så kan ni kolla denna bloggen samt Särlaskolan slöjdar och min youtube-kanal.

Ha en skön fortsatt sommar där ute och lev väl!

4 thoughts on “Egentligen borde jag inte…

  1. Jag tycker att sommaren är den bästa tiden för att samla idéer, avsluta projekt eller bara testa nya saker. Fantastisk youtube-kanal du har 🙂

Kommentera

