Snart börjar vi igen!

Sommaren har varit underbar blandad med jobb hemma och med semestrande både med och utan husvagn. Även om det har varit en perfekt sommar så längtar jag tillbaka till jobbet. Men jag undrar samtidigt var tog sommaren vägen. Det var ju inte länge sen vi hade sommaravslutning och sa ”trevlig sommar” till eleverna. Jag antar att allt är relativt för när väl höstterminen börjar så har jag haft exakt åtta veckors ledighet och det behövs för att ladda batterierna och hinna ta hand om sig själv och de nära och kära. Men nu är jag redo att starta på nytt igen.

Höstterminen har mycket spännande med sig. Dels uppdraget som förstelärare men även att fortsätta utveckla undervisningen och sist men inte minst att få träffa alla underbara elever igen. Mötet med mina elever utvecklar mig och får mig att bli en bättre människa. Jag blir bättre på att möta dem i sitt lärande och jag hittar nya sätt att genomföra min undervisning. Det kommer dock inte av sig själv, jag måste vara lyhörd för vad elever och kollegor säger. Ensam kommer jag att stå still, tillsammans med andra utvecklas jag, min undervisning och mina elever vidare.

Jag hoppas att ni alla passar på att njuta ordentligt av de sista dagarna på semestern och sen när terminen börjar njuta ännu mer. Det vet jag att jag kommer göra för jag har världens bästa jobb!

Kommentera

