En sån lektion, ni vet!

Har ni haft en sån lektion ni vet. Där allting stämmer, det blir precis så där bra som man tänkt sig och man stärks som lärare. Nu tänker ni, har man inte alltid sådana lektioner och visst kan jag hålla med om det. Alla lektioner gör att man stärks, både lärare och elever, men denna lektionen var en sådan att jag gick ut med ett jätteleende på läpparna. Jag måste nästan sett fånig ut men det var ett så underbart sätt att börja sista arbetsdagen för veckan. Eller åtminstone den sista schemalagda arbetsdagen för veckan. Det blir väl antagligen lite jobb i helgen, med planeringar och förberedelser.

Jag kommer titta på en sida som heter www.pinterest.com. Egentligen är det en länksamlingssida som kan vara bra för att bygga upp länkar för eleverna i olika projekt. Där kan jag förbereda olika bra sidor som kan passa för olika projekt. Jag smygstartade genom att lägga upp en sida som heter leffes slöjdlänkar. Än så länge inte så genomtänkt och inte så mycket på men jag tänkte hinna kolla på det. Jag antar att det får jag göra om jag får lite tid över för helgen tänker jag tillbringa med de tre (min fru och barn) som väntar där hemma.

Nu tänker jag ta helg och det är med glädje och känslan av att jag har det bästa yrket i världen som jag låser salen och går genom de tomma korridorerna mot ytterdörren. Trevlig helg på er!

2 thoughts on “En sån lektion, ni vet!

Kommentera

