Jag räcker till!

Eleverna skall dagligen få framåtsyftande feedback kopplade till kunskapskraven, jag räcker till!

Undervisning skall utvecklas, jag räcker till!

Pedagogiska kartläggningar skall göras, jag räcker till!

Handlingsplaner skall utarbetas, jag räcker till!

Jag skall skratta med några elever, jag räcker till!

Ämnesövergripande arbete skall planeras, jag räcker till!

Verktyg skall slipas, salar skall underhållas, jag räcker till!

En kollega frågar om hjälp med en IKT-lösning, jag räcker till!

Ledsna elever skall tröstas, jag räcker till!

En elev vill berätta om något roligt som hände i helgen, jag räcker till!

En elev vill att jag skall stanna lite extra för att förklara en gång till, jag räcker till!

Konferenser skall aktivt medvaras vid, jag räcker till

En förälder till en elev kan inte komma på samtal under arbetstid så jag lägger samtalet på kvällstid, jag räcker till!

Konflikter skall lösas, jag räcker till!

Några saker behövs lagas i salen och jag som slöjdlärare blir tillfrågad, jag räcker till!

Lektioner skall planeras, jag räcker till!

Lektioner skall genomföras på ett genomarbetat, formativt och kunskapsrelaterat sätt, jag räcker till!

Eleverna skall få den tid de behöver av mig, jag räcker till!

Material skall beställas, jag räcker till!

Eleverna skall ha någon som bryr sig, jag räcker till!

Undervisning skall genomföras, jag räcker till!

En elev vill säga hej, jag räcker till!

Jag skall dela med mig av mina tankar till mitt utvidgade kollegium, jag räcker till!

Jag skall finnas där jag behövs, jag räcker till!

Nu har jag listat några av de saker jag gör under en arbetsvecka och när jag tittar på det så känns det nästan omöjligt. Läraryrket är otroligt krävande men också givande och otroligt roligt. Jag har aldrig tråkigt på jobbet för jag har världens mest omväxlande och roliga jobb!

1 tanke på “Jag räcker till!

  1. Pingback: Vad gör jag idag? | I huvudet på en slöjdlärare

Lämna en kommentar