Ledig helg!

I helgen har jag ledigt från mitt jobb som slöjdlärare. Men kanske inte ledig helt och hållet för nu står jag i en paus och gör detta blogginlägget. Var gör jag då i helgen, för inte kan jag väl vara helt ledig?

Vid sidan om mitt ”vanliga” jobb har jag sen 13 år tillbaka utbildat i hjärt-lungräddning och första hjälpen för Röda Korset. I helgen har vi en träff med alla utbildare/instruktörer för Röda Korset. Ett tillfälle att utbyta erfarenheter och möjligheter för att kunna utveckla sin verksamhet. Det mest intressanta är att även om jag inte skall jobba i helgen så blir det naturligt för mig att koppla idéer och tankar till mitt vanliga jobb. Så är jag egentligen ledig?

Arbetsveckan var en fulltecknad vecka och jag kände redan på resan hit till träffen att förkylningen kom smygande. Och visst är det väl underligt hur jag kan genom att arbeta för fullt och när arbetsbelastningen släpper då kommer förkylningen som antagligen har legat och väntat i kroppen. Vi får bara hoppas att förkylningen inte blir långvarig, det finns så mycket kvar att utveckla.

Nu skall vi sätta igång här igen och vi kommer börja med en kvalitetsavstämning där vi skall utveckla våra metoder att undervisa människor att rädda liv. En av de viktigaste kunskaperna som finns enligt mig. Inte ens slöjd är viktigare!

Lev väl och ta hand om varandra och har du inte gått en utbildning i HLR/första hjälpen de senaste två åren så är det hög tid att göra det nu.

Kommentera

