Det passar aldrig bra att vara sjuk

Nu har det hänt igen! Jag har blivit så pass sjuk att jag inte orkar med jobbet. Får helt enkelt vara hemma ett par dagar och kurera mig. Tyvärr passar det aldrig bra att vara sjuk. Just nu händer det mycket för eleverna på jobbet och lite tråkigt är det att missa detta. Det händer även mycket som inte rör eleverna just nu men i förlängningen kommer det göra det. Men blir man sjuk så blir man och det passar aldrig bra oavsett när det är.

Jag skrev för drygt ett halvår sen ett inlägg om att jag var sjuk och hur jag när det blir mindre att göra och belastningen minskar blir sjuk. Hur skulle jag kunna göra för att det inte skall bli så. Det enklaste lösningen kanske är att minska arbetsbelastningen men då får jag antagligen byta jobb och det vill jag ju inte göra. Jag tycker om att hela tiden försöka hitta nya vägar till utveckling, nya vägar till att lära mig mer, nya vägar till elevernas förståelse och då går det inte bara att sätta sig ner och göra samma sak år efter år. Jag måste hela tiden utvärdera min undervisning och förändra det som behövs förändras. Vill jag inte göra ett försök att utveckla min undervisning och anpassa den efter alla elever, och jag menar alla och inte de flesta elever, så kan jag lika gärna söka mig vidare och börja jobba med något annat.

Men jag tänker fortsätta utveckla, förändra, förbättra undervisningen oavsett när eller hur. Jag tänker fortsätta jobba med världens bästa yrke.

One thought on “Det passar aldrig bra att vara sjuk

  1. Måste ju kommentera detta inlägget: Lustigt hur jag börjar skriva med en fundering och det hamnar i hur jag tänker när det gäller utveckling av undervisning. Jag tenderar ofta att hamna i utveckling. Den absolut viktigaste frågan inom skolan.

Kommentera

