Snart är det jul, eller?

Hej!

Skärmavbild 2013-11-20 kl. 17.44.59I år tänkte jag att jag skulle försöka utveckla en slöjdkalender. Den kommer ha premiär den 1 december 2013 och det skall komma ett nytt inlägg varje dag (tror jag). Nu tänker ni hur skall han hinna med det? Nja, genom att jag utnyttjar sådant som redan finns och sådant jag har gjort under året och kombinerar det med en del nytt så kommer det nog att fungera. Jag gör i alla fall ett försök. Mycket är redan klart men ni får ger er till tåls lite till. På slöjdkalenderns sida ser ni en räknare som räknar ner till starten och sen kommer det mesta skötas automatiskt. Jag har nämligen kommit på att jag kan göra inlägg och ställa in datumen längre fram så publiceras inläggen automatiskt. Min tanke med kalendern är mest för att jag tyckte det var roligt. Det är något jag har gjort och gör utanför mitt arbete, även om jag kan få användning av det i jobbet.

Varje dag kommer ett litet tips på ett nytt slöjdarbete eller kanske pyssel som du kan göra hemma eller ibland i en slöjdverkstad. Jag hoppas i alla fall att den skall ge dig en del nöje fram till dess att tomten kommer.

Kommentera

