Går det verkligen inte göra något

Sitter i soffan med mina barn som kollar barnprogram på TV:n. Därför kommer detta bli ett kort inlägg. Blir lite förundrad när jag hörde mig själv säga ”i helgen skall jag inte göra något” när jag var på väg hem från jobbet igår. Nu sitter jag och funderar på om det verkligen går. Om jag bortser från att jag redan nu sitter och bloggar, eller att jag igårkväll redigerade några filmer eller tittade igenom betygen som redan var registrerade sen tidigare innan jag gick och la mig så är det ändå svårt att inte göra något. Jag upplever det som om jag alltid har något att göra oavsett om det handlar om familjen eller om jobbet. Men nu skall jag försöka lägga ifrån mig jobbet och ägna mig åt lite julstäd, julgodistillverkning och annat som jag och familjen kan göra tillsammans. Det är ju de som gör livet värt att leva.

Lev väl därute och ta hand om varandra!

Kommentera

