Kaffet smakar gott igen

Nu har jag legat ner en vecka. Influensan slog hårt och jag har inte varit med om maken till något som verkligen slår ut en. Inte orkat att göra något. Tänkte som vanligt när man är lite småförkyld och hemma för att kurera sig att jag skall nog kunna fixa lite sånt där som jag inte annars hinner med. Men tjii fick jag, jag orkade inget och inte förrän igår var jag tillbaka på riktigt. Det var då jag tog min första kopp kaffe på en vecka (det hade inte smakat gott förut under veckan) och då sa min fru: ”Nu är du nog ganska frisk för nu dricker du kaffe igen”. Och det kanske hon har rätt i. Ganska frisk är jag och i morgon tänker jag nog ta mig tillbaka till jobbet igen. Förmodligen utan att någon gjort mitt jobb, förmodligen har jag en veckas jobba att ta igen, förmodligen ligger det jag lämnade när jag åkte hem för en vecka sen kvar på samma plats och väntar på att jag skall ta hand om det. Och det kommer bli skönt att komma tillbaka även om det innebär mycket jobb. För den glädje som känns varje dag när man kommer till jobbet och får träffa kollegor som vågar utvecklas, vågar testa nytt och vågar utmana sig själva är underbar.

Känner du likadant?

Kommentera

