Några veckor sen sist men nu gjorde jag det igen!

IMG_0343Idag fick jag lite tid över till att göra ett par enkla flippar. Det var ett tag sen jag gjorde några filmade flippar och det är riktigt skönt att börja filma och fundera över hur jag skall lägga upp filmen och hur den skall redigeras. Har visserligen bara filmat dem än men kommer förmodligen redigera dem redan i kväll. Två korta flippar av mer instruerande karraktär. En om strykmåttet och en om vinkelhaken. Det har helt enkelt visat sig att finnas ett behov för dessa och då får jag anpassa mig därefter. Det känns skönt idag och jag har mycket kraft även om huvudet börjar värka lite. Kanske är det bara så att utvecklingssamtalen med omdömen och IUP:er närmar sig. Eller så är det väderomslaget som har gjort det. Oavsett vilket så är jag på topppenhumör och det är skönt att hinna med att göra ett par flippar. Lev väl alla där ute och ta hand om er!

Tillagt efteråt: Här kan du se en av de flippar jag gjorde för att förenkla mina elevers kunskapsutveckling i slöjden.

Kommentera

