Slöjd 2.0

För ett par veckor sen var jag med på radio sjuhärads morgonprogram för att berätta om en uppgift som jag gav eleverna. Det handlade om att jag ställde en fråga till eleverna. Du kan ju kolla själv på filmen.

Eleverna kollade på filmen inför lektionen och funderar på den frågeställning som finns i filmen och på lektionen kan vi, jag och eleverna, samtala om vad de tycker och de kan dela med sig av sina tankar. Det finns ju naturligt inget rätt svar utan det viktiga är just samtalet och reflektionen. Men detta har jag ju berört i ett tidigare inlägg men det som jag tyckte var mest intressant var att Jon Koldenius benämnde min undervisning som slöjd 2.0
Kul att få dela med sig tycker jag. Vill du höra inslaget så kan du hitta det här och jag är med 49:55 in i programmet

 

Kommentera

