To boldly go…

Jag gillar att kolla på Star Trek, inte på det sättet att jag går på konvent och star trek-träffar. Men jag gillar att titta på det och jag gillar grundtanken med idén att tillsammans blir världen en bättre plats. Nu kanske jag får hela star trek-världen på mig men det är min tolkning och den rätten är förbehållen betraktaren, alltså mig.

I en av seriernas inledning nämns ”to boldly go where no one has gone before” och detta tänker jag hålla mig kvar vid ett tag. När jag hör detta känner jag direkt att det är precis så jag vill känna. Jag vill hitta nya vägar att utveckla min undervisning. Jag vill testa saker som ingen annan har gjort förut. Jag vill utveckla mig. Nu är jag inte så naiv så jag tror att det jag gör är det ingen som gjort förut. Jag vet att det är andra som gör precis samma saker som jag gör men jag vill ändå testa nya saker för mig, saker som jag inte mött förut. Saker som kan göra att min slöjdundervisning blir den bästa slöjdundervisningen i hela världen. Och skulle det inte bli den bästa undervisningen i hela världen så skall den åtminstone möta eleverna och framtiden.

IMG_0576

Kommentera

