Från denna plats, från denna stund

Jag kan bli vad jag vill. Jag kan uppnå vad jag vill. Begränsningarna finns inom mig i mitt medvetande. Eftersom jag inte vet något om framtiden, vet inte vad som skall hända så är det upp till mig att forma min framtid. Jag kan påverka, jag kan forma, jag kan skapa min framtid. Framtiden är ett oskrivet blad och jag måste förändra för att uppnå förändring.
En sak är helt säker att om jag inte gör något så kan jag heller inte veta vad som händer. Kanske blir det som jag vill och kanske inte. Tänker du vänta för att se vad som händer eller tänker du göra något? Har du bestämt dig för att följa strömmen oavsett vart den går eller tänker du skapa förändring?

Jag som liten kopia

Undrar vad jag tänkte när jag var cirka 4-5 år gammal?

 

Kommentera

