Hur tänker du?

Tänk dig att du genom en utvärdering fått höra att några av alla dina elever är missnöjda med din undervisning. Hur väljer du att ta emot den informationen?

Du kanske tänker: Det är nog något fel på undersökningen. Eleverna har haft fel förutsättningar inför enkäten. De kanske inte har fattat frågorna eller de kanske har fel. Lektionen då du har eleverna har ju väldigt lite tid för förberedelser eller det är väldigt många i den gruppen. Det är elevernas fel att det blir så här. Du har försökt att lösa det men eftersom det inte finns några extra pengar så finns det ingen möjlighet att lösa det. Salen som du har undervisningen i är gammal och funkar inte.

IMG_1887Eller så kanske du tänker: Det skulle vara intressant att få reda på mer av eleverna och deras tankar så att jag kan göra förändringar i min undervisning så att fler elever känner sig nöjda med undervisningen. Skulle jag inte få reda på vad det beror på så måste jag ändå fortsätta min utveckling för att skapa fler möjligheter för eleverna att lyckas.

Hur tänker du?

2 thoughts on “Hur tänker du?

Kommentera

