Den senaste tiden

Den senaste tiden har varit fylld av olika uppdrag för mig. Jag har föreläst, jag har haft uppdrag på min skola, och jag har utvecklat en del nya filmer till min flippade eller digitala slöjdsal. Jag har samtidigt byggt på min lista med idéer och tankar som jag vill genomföra i slöjden och den börjar bli lång nu. Den innehåller allt från idéer på filmer och flippar till idéer på hur jag kan göra elever mer delaktiga eller medvetna om målen med undervisningen. Några av dem kommer du säkert få ta del av här på min blogg i framtiden. En del tankar och idéer är riktigt bra och en del kanske behöver vändas på ett par gånger till innan det blir ganska bra och ytterligare ett par tankevändor för att bli riktigt bra. En del idéer blir aldrig något mer än idéer men gemensamt för alla idéer och tankar är att de är min drivkraft. Att få en idé och göra något av den är nog en av de saker som verkligen får mig att tända till och inspireras. Känslan av att se en elev lyckas för att jag har anpassat min undervisning till elevens behov är häftigt.

Att inspireras och utvecklas är det som jag har upplevt vara det viktigaste för mig och jag tror att jag hela tiden måste söka mig mot nya utmaningar och hitta fler saker som låter mig växa och utvecklas. Som låter mig inspireras och inspirera. Vet du vad som inspirerar dig och får dig att göra det där extra?

IMG_2500

2 thoughts on “Den senaste tiden

  1. Hej.

    Såg någrange av dina klipp på Youtube. Försökte kolla efter din mailadress här men hittade ingen.

    Jag ska limma ihop en limfog av ask och undrar hur du lägger stavarna dvs är det som jag minns att man lägger dem åt vartannat håll? Ex. Kärnsida upp-ner-upp-ner osv?

    Mvh

    • Min mailadress finns i kontakt under övre bilden. Men det går bra så här också. För att undvika att en limfog skevar sig så sägs det vara bäst att vända varannan med kärnsida upp och varannan ner. Men sen finns det ju utseende som också kan spela in och en del säger att man lägger kärnsida mot kärnsida och splint mot splint vilket faktiskt också går att göra även om man lägger varannan sida upp och ner. Tittar man i exempelvis boken ”foga i trä” säger den att det skall vara just så som du säger. Jag vet inte om jag har hjälpt dig eller stjälpt dig med detta svaret men det är det jag kan ge dig för tillfället.
      /Leif

Kommentera

