Det kom ett mail…

Har ni tänkt på hur mycket lite positiv feedback betyder för mottagaren. Jag har fått mycket återkoppling för mitt arbete med att utveckla min undervisning och det har betytt väldigt mycket för min utveckling. Att få en positiv tanke eller någon som talar om hur bra du jobbat med en viss sak kan ge ny energi för att fortsätta utvecklingen. Jag vill berätta om ett mail till mig från en förälder till en elev som inte går på Särlaskolan och det återger jag nu här. Jag har dock ändrat eller tagit bort namn och platser.

När min son började med slöjd i skolan så visade jag honom några av dina filmer. Han var väl måttligt intresserad. Det gick en tid och och han hade både trä- och textilslöjd. Sen exploderade det! Han önskar sig verktyg mest hela tiden och hans rum börjar mer och mer se ut som en slöjdsal! I höst har han haft träslöjd och med stor iver väntat på slöjddagarna. Titt som tätt har han också visat oss dina filmer och berättar att Leif gör si eller så. Igår kom han på att han nu skulle börja göra filmer, precis som du. Han berättade hur han skulle klippa i filmen så att det går snabbare och kanske också lägga på musik för det gör du ibland. I dag har han filmat och har nu sin första film på 18 minuter färdig! Nu ska han bara lära sig hur man lägger ut den på youtube 🙂

Jag vill bara med detta mail tacka för den inspiration du och dina filmer ger och berätta att de inte bara finns inom Särlaskolans väggar! TACK!

När jag läste mailet blev jag sprudlande glad och kände genast att jag ville sätta igång och göra ett par nya filmer. Att bara några ord och en tanke från någon annan kan betyda så mycket och ge så mycket energi är ganska fantastiskt. Jag hoppas att kunna fortsätta sprida inspiration och idéer till människor i alla åldrar.

När gav du någon positiv feedback senast?

Skärmavbild 2015-01-28 kl. 18.04.34

Kommentera

