Att hitta sig själv

Slutet av hösten och början av våren har varit fullt av uppdrag som inneburit att jag känner att jag har stannat av i min utveckling. Att göra saker som man själv inte hittar inspiration i är nedbrytande och sliter på hjärta och själ. Igår filmade jag mig själv för att göra två filmer som skall hjälpa eleverna. En om ett verktyg och en om en sammansättningsmetod. Det var ett tag sen jag senast kände mig så levande. Att få göra saker som innebär att mina elever kommer vidare i sin slöjdutveckling och/eller lärande och känner att de kan lyckas är underbart och ger även mig mycket. Att få förbereda undervisning och resurser för eleverna är det som vid sidan av undervisningen ger mig inspiration. Så ett tips från mig till er är att hitta det som ger dig inspiration och gör mer av det. Det ger styrka och glädje. Jag bifogar en av filmerna som jag gjorde om ni känner att ni vill se. Lev väl!

Och förresten om du nu läser detta! Tack Fredrik för att du fått in mig på rätt spår igen!

Kommentera

