Tack!

I slutet av 1900-talet (det låter jättelänge sen eller hur?) började jag omskola mig eller skola mig till lärare. Jag började med att läsa upp behörighet på vuxenutbildningen och 2001 började jag på min lärarutbildning vid Göteborgs universitet. Slöjd och NO skulle jag läsa. Samtidigt fick jag en VFU-skola som jag skulle vara på och det var Särlaskolan. Den skola där jag efter lärarutbildningen fick jobb på och där har jag varit sen dess. Jag gillar Särlaskolan och personalen där, eleverna är ”goa” och ingen dag är den andra lik. Det är på Särlaskolan jag har utvecklat min undervisning med hjälp av digitala resurser och jag har haft skolledare som har lyft mig och uppmuntrat mig till att försöka och testa nya saker för att möta eleverna bättre (det kanske är alla skolledares viktigaste ansvar just att ge sina lärare förutsättningar så att de kan ta fram sina bästa sidor). Genom att lärare kan ta fram sitt bästa kan elever utvecklas och lära sig massor. Jag är verkligen tacksam för att jag har haft möjlighet att jobba på Särlaskolan under nio år plus fyra och ett halvt år som student. Ni är många, kollegor och skolledare, som jag har mött under dessa år och som har gett mig feedback och hjälpt mig vidare genom att både hålla med mig och inte. Genom att ställa frågor och ge mig feedback. Ni har alla en speciell plats i mitt hjärta och jag bär med mig er i framtiden. TACK!

Nu har det blivit dags för mig att sprida ut vingarna och flytta till en annan skola och nya utmaningar. Min nya arbetsplats blir Sandgärdskolan i Sandared utanför Borås och jag är övertygad om att jag kommer trivas även där. Jag kommer ha slöjdundervisningen där och det kommer ta några dagar innan jag är ”på plats” men jag kommer aldrig sluta att utveckla min undervisning. Jag ser fram emot att träffa många nya kollegor, en del av dem känner jag redan sen tidigare och andra blir nya spännande bekantskaper. Jag vet att jag kommer uppleva många spännande och givande möten med både kollegor, elever och föräldrar och det ser jag fram emot. Det kommer säkert bli fler inlägg om detta och jag hoppas att ni fortsätter följa min utveckling, utmaningar och funderingar på min nya arbetsplats Sandgärdskolan.

IMG_1887

Kommentera

