Nyinspelning av en gammal film – Skall vi jämföra?

I går filmade jag lite material till en film för min flippade undervisning i slöjd. Ikväll tillbringade jag en dryg halvtimma (eller var det en timma?) med att redigera den. Det var ändå ett par månader sen jag filmade något senast pga sommarlov, o-ringen m.m. och jag har märkt att jag har behov i undervisningen för några olika filmer. Denna gång blev det en uppfräschning och nyinspelning av en film jag gjorde för över två år sen. Om du vill får du gärna jämföra den gamla med den nya. Det är inte riktigt samma innehåll men liknande. Jag hoppas att jag blivit tydligare och jag tror också att jag har bättre kamerautrustning nu. Jag har förhoppningsvis gjort en liten resa i utveckling både som människa och lärare men även i mitt kunnande om filmning och redigering. Jag har testat mig fram och lärt mig under tiden. En sak som jag märkt och försöker ta fasta på är att filmerna som jag skall använda i min flippade undervisning inte får vara för långa. Jag ser ju dels på statistiken,  och dels hur eleverna kollar, hur långa filmerna kan vara och längre än tre minuter är jag tveksam på om jag håller intresset uppe. Men jag lägger upp youtube-länken till den gamla filmen först och sen till den nya så kan du själv jämföra vilken du tycker är bäst.

Den gamla:

Den nya:

2 thoughts on “Nyinspelning av en gammal film – Skall vi jämföra?

  1. Du har gjort en klar förbättring, men är det rätt rubriker till de två filmerna. Eller är jag bara trött, klockan är 00:15

    • Jag vet faktiskt inte. Jag försöker ge filmen ett namn som skall beskriva innehållet och jag tror att den andra filmen har rätt namn. Den som jag gjorde för 2,5 år sen kanske inte har riktigt rätt namn eftersom den tar upp så mycket mer än bara såga vinkelrätt.

Kommentera

