Sjukt jobbigt att vara sjuk!

Idag tänkte jag avsluta jobbveckan med att skriva om hur jag faktiskt lät jobbet ligga medan jag var sjuk under veckans fyra dagar. Men när jag skrev insåg jag ganska snart att så inte var fallet:

Jag har varit hemma fyra dagar från jobbet. Feber och förkylning som behövde försvinna ut från kroppen. Tyvärr brukar det inte bli riktigt jobbfritt även om jag är hemma och det kan jag inte skylla på någon annan än mig själv. Jag kan ju låta jobbet ligga och bara ta hand om mig själv. Det finns visserligen nackdelar med att låta jobbet vara och det är att det blir mer när man kommer tillbaka, för det är ju ingen som gör jobbet åt mig när jag är borta. Men denna gången tänkte jag låta jobbet ligga ändå. När jag idag efter att ha varit tillbaka på jobbet funderade på om jag verkligen låtit jobbet vara under mina fyra dagar hemma blev resultatet detta:

  • Bedömningsmatriser uppdaterade
  • Flera loggboksinlägg besvarade
  • Pedagogisk planering för ett nytt arbetsområde uppdaterad
  • Flertalet mail besvarade och kontakter tagna angående jobb
  • Jobbmöten inbokade
  • Ett par nya filmprojekt planerade
  • Uppdatering av föreläsningsmaterial inför de kommande föreläsningarna

Det skumma i detta är att när jag första funderade så tänkte jag knappt på att jag jobbat något men vid närmare eftertanke så blev det en del. Jag säger inte att det är fel eller oönskat men hur kommer det sig att jag inte ens tänkte på att jag hade jobbat trots att jag gjort det. Det är egentligen sjukt jobbigt att vara sjuk!

Kommentera

