Det smittas

Jag kom till jobbet idag och kände hur glad jag var att vara tillbaka igen efter sportlovet. Det var nästan en känsla av euforiska mått. Den senaste tiden har jag varit trött och inte speciellt motiverad och då har det samtidigt varit jobbigt at gå upp på morgonen, jobbigt att tänka kreativt och svårt att hitta utvecklingsmöjligheter. Detta har säkert speglat av sig på min omgivning så det var så himla skönt att känna den positiva känslan igen. Så här vill jag känna varje morgon och jag insåg samtidigt hur viktigt det är att visa glädjen utåt. Känslor smittar nämligen oavsett om det är negativa känslor eller positiva känslor. Så om jag kan visa glädje så kanske det smittar av sig och min omgivning kan glädjas och känna glädje. Det blir en positiv spiral som är fylld av glädje och samtidigt utvecklingspotential. Jag vet vad det första jag skall göra när jag träffar någon nästa gång är. Jag skall visa glädje!

img_5742

Kommentera

