Projektsidor

För några veckor sen började jag på allvar ta tag i en idé som legat och grott i min tanke länge. Jag vill ha en samlingsida med projekt för mina elever för att på så sätt förnya min flippade slöjdsal. Jag började kika på wikispaces och gjorde ett allvarligt försök men det var inte så jag ville ha det. Har även prövat med blendspaces som är ganska bra och kanske får jag anledning att återkomma till det. Men det som har varit mest lättarbetat för mig har varit google sites. Det finns visserligen inte så många olika alternativ i hur jag kan lägga upp sidan men kanske är det enkelheten som lockar mig. Jag har gjort några olika sidor där jag lagt till en del filmer, begrepp, mallar, självrättade quiz där eleven kan testa sig själv men på något ställe har jag även länkat till steg för steg instruktioner och flashkort som också är en hjälp för elever. Vad tror ni. Funkar det? Skall testa med några elever nästa vecka och kanske får jag anledning att återkomma men en analys.

Gå gärna in och titta på en av sidorna och därifrån kan du klicka dig vidare. Men kom ihåg att sidan är under uppbyggnad. https://sites.google.com/view/slojdlararen/automata

 

3 thoughts on “Projektsidor

    • Är det så att det kräver att skolan är ansluten? Jag har testat att gå in på det men kräver det att alla elever har ett konto och en inloggning? Det låter onekligen intressant. Vi har ju vår lärplattform men den är tung att använda och kräver också inloggning från eleverna och inte samma frihet att styra individuella elever till de resurser som de behöver utan att jag får lägga till det individuellt för varje elev. I sites kan jag ha en sida för alla elever och det blir enklare för mig. Men jag behöver nog testa google classroom också och se hur det är. Tack för tipset!

      • Vi har ju konton då vi även använder Google drive. Sedan tror jag att man borde kunna bjuda in även utan konto. Ska kolla upp det.

Kommentera

