Ringar på vattnet

Idag på morgonen blev jag intervjuad i fredagssoffan. En direktsändning via nätet som Borås stad ligger bakom. Nervös som få var jag när jag skulle dit men efter ett morgonpass på gymmet och ett varmt bemötande från ”programledaren” så var jag på plats och sändningen startade. Vi pratade om ”särlaskolan slöjdar” och mitt arbete med att flippa mitt klassrum. Efter en liten stund hade halva tiden gått och efter ytterligare en stund så kändees det som om inte tiden räckte till. Det var så mycket jag ville ha sagt. Men allt gick bra och så här blev det (följ nedanstående länk):

http://bambuser.com/v/3524204

Efter denna sändning så har mitt arbete omnämnts flera gånger och när telefonen ringde och Borås tidning ville ha en intervju och komma och kolla på undervisningen live så blev jag väldigt glad. Jag har fått nya kontakter över hela världen och jag har utvecklat mitt pedagogiska tankesätt och grundsyn på ett positivt sätt. Jag vill hela tiden lära mig mer och hela tiden utvecklas vidare. Jag som bara för ett par månader sen började smygtesta att flippa eller spela in instruktionsfilmer. Det har gått snabbt och det har blivit många ringar på vattnet.

Lämna en kommentar